سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش نوین علوم تجربی

ph مناسب برای اکثریت ماهیان اب شیرین در محدوده 6.5 تا 7.5 است و بهترین مقدار برای ماهیان آب شور 8.3 است. افزایش اسیدیته اب ،پاره شدن مویرگهای زیر پوستی را به همراه دارد, در صورتی که آب از حد مورد نیاز ماهی ، اسیدی تر باشد ، علاوه بر آسیب رسیدن به دستگاه تنفس و چشم های ماهی ها ، امکان مرگ زودرس آنها را فراهم می کند . در ضمن ماهی در محیط های خیلی اسیدی یا قلیایی تولید مثل نمی کند .
توجه:ph مناسب هر گونه از ماهیان در قسمت مربوط به خود ماهی در قسمت موضوعات همین سایت ذکر شده است
در اینجا بطور خلاصه توضیح می دهیم که چرا هر یک از این نگهداری های روتین آکواریم، برای پایدار نگهداشتن PH لازم هستند. باید بدانید هر کجا که در آکواریم شما ذرات زائد انباشته می شوند، تولید تجمعی از فرآورده های فسفاتی می کنند. تجمع مواد زائد بر روی بستر ماسه ای و لایه شما میزان فسفات را در آکواریم افزایش می دهد. یونهای فسفات آزاد می توانند با مواد بافری کلسیمی پیوند تشکیل داده و موجبات ته نشین شدن کلسیم را در آکواریم فراهم کنند.

به این شکل توانایی تنظیم و تعادل PH کاهش می یابد.

به همین دلیل است که تمیز نگهداشتن لایه بسترو تعویض های مکرر قسمتی از آب، بسیار با اهمیت می باشد. بعلاوه نمک محتوی یونهای بافری می باشد و شما می توانید با تعویض مکرر بخشی از آب به جایگزینی این یونهای بافری از دست رفته کمک کنید. این مسئله در مورد تمام آکواریم ها اهمیت دارد چرا که تنفس ماهی ها و ذرات زائد انباشته شده به تنهایی می توانند سبب کاهش توانایی سیستم بافری در تنظیم PH شوند.


ارسال شده در توسط عبدالرضاشیرکوند